HERKES İÇİN EĞİTİM, BÜTÜNLEŞTİRME İÇİN HERKES
AB ERASMUS+ OKUL EĞİTİMİ PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
2018-1-TR01-KA101-056713
Bütünleştirme uygulamaları, öğrencilerin bireysel farklılıklara ve gereksinimlere sahip oldukları ve bunların bir arada eğitime engel olmadığı düşüncesine dayanan ve genel eğitim okullarında, özel gereksinimli bireyler de dâhil olmak üzere tüm öğrencilerin gereksinimlerine yanıt verecek program ve fiziki düzenlemelerin yapılmasıdır. Bütünleştirilmiş eğitimde, öğrencilerin sınıf ortamlarına yerleştirilmesinde, etnik köken, cinsiyet, dil becerileri, öğrenme yeteneği, ekonomik statü, öğrenme stili, ırk, kültürel ve dini köken, aile yapısı, cinsel yönelimler gibi farklılıkların ayrıştırılması değil, kabulü sözkonusudur.
1994 yılında 92 devlet ve 25 uluslar arası kuruluş tarafından imzalanan Salamanca Bildirgesi ile "Education for all-Herkes için eğitim" amacıyla bütünleştirme uygulamalarının geliştirilmesi, okulların tüm çocuklara birarada eğitim vermesini olanaklı hale getirmek için gerekli siyasi adımların atılması ve politikalar üretilmesi kabul edilmiştir. Bu bağlamda başta AB ülkeleri olmak üzere Türkiye'de eğitim alanında bazı değişikliklere gidilmiştir. Türkiye, Avrupa Birliği 2020 Stratejik Hedefleri doğrultusunda, yaşam boyu öğrenme şemsiyesi altında, yarım yüzyılı aşkın bir süredir kurguladığı politika ve tedbirleri uzun süreli hale getirerek kapsamlı bir eğitim insiyatifi başlatma noktasına gelmiştir.
1997 yılında kaynaştırma uygulamasına geçilmesinin ardından, AB 2020 stratejik hedefleri içinde bütünleştirme uygulamalarına yer verilmesi ile birlikte, 19.09.2017 tarihinde bütünleştirme genelgesini yayınlamıştır. Böylece yasal olarak bütünleştirme uygulamalarına geçilmiştir. Ancak Türkiye'deki genel ve özel eğitim ortamlarında bütünleştirmenin nasıl olacağına dair belirsizlik ve uygulamaya yabancılık özel eğitim okulları ve öğretmenleri arasında endişeye yol açmıştır. Stratejik Planlama Ekibimizin okulumuzda yapmış olduğu anketlerle ortaya çıkan bu sorun bizi "Herkes İçin Eğitim, Bütünleştirme İçin Herkes" okul eğitimi projesini hazırlamaya yöneltmiştir.
Projemizin en temel amacı, bütünleştirme uygulamalarının nasıl ve ne şekilde yapıldığını öğrenmek ve bunu çevremize aktararak uygulamanın kabulüne yönelik olumlu tutum geliştirmeyi sağlamaktır. Bu sebeple 2 kurs yapılmıştır. Projemizin amacına uygun olarak özenle seçilen bu iki kurstan,"Special Needs Children/Özel İhtiyaçlı Çocuklar" kursu 28 Ocak ve 01 Şubat 2019 tarihlerinde, Çek Cumhuriyeti'nin Prag şehrinde yapılmıştır. Kursa 4 katılımcı katımıştır. Kurs bütünleştirmenin ne olduğu ve AB ülkelerinde ne şekilde uygulandığı noktalarına odaklanmıştır.2. kursumuz olan "Special Education Classroom: Inclusion, Effective Strategies and Productive Learning Environment/Özel Eğitim Sınıfı:Bütünleştirme, Etkili Stratejiler veÜretken Öğrenme Ortamı" kursu ise 08-12 Nisan 2019 tarihlerinde, 6 katılımcımızla, Hollanda'nın Amsterdam şehrinde gerçekleştirilmiştir. Bu kursumuz bir önceki kursumuzun devamı niteliğinde bir içeriğe sahiptir.Personelimizin bu eğitimlerle; Bütünleştirmenin ne olduğunu ve AB ülkelerinde nasıl ve ne şekilde uygulandığını öğrenmişler bunun yanında bütünleştirici bağlamda aktif olarak sınıf yönetimi, Bütünleştirmenin her alana yayılmasını sağlamada yöntem ve tutum geliştirme, özel gereksinimli öğrenciler için farklı öğretim tekniklerini öğrenme ve yeni müfredat geliştirebilme, mesleğine dair donanımını ve motivasyonunu artırma gibi mesleki kazanımlar elde etmişlerdir. İngilizce iletişim yeteneklerini geliştirme, diğer Avrupa ülkeleri ve kültürlerine dair farkındalık, bilgi ve deneyimlerini artırma ve Avrupa vatandaşlığı ve kimliği duygusunu geliştirme elde edilen diğer önemli kazanımlarımızdır.
Hareketliliklere katılan personellerimiz edindikleri bilgileri, tecrübeleri,yeni öğretim tekniklerini okulumuzun ve ilçemizdeki diğer okulların personellerine ve velilerimize seminer çalışmaları ile aktarmışlar, bunun yanında edindikleri bu yeni becerileri kendi derslerinde de kullanarak öğrencilerdeki değişimleri gözlemleme fırsatı yakalamışlardır. Yerel medya ve sosyal medya araçları etkin kullanılmış, okulumuzun websitesi projemizi içerecek şekilde güncellenmiş, proje konumuzla bağlantılı e-twinning ve Erasmus+KA2 projeleri hayata geçirilmiştir.
Projemiz ile, personelimiz, öğrencilerimiz, okulumuz yanında velilerimiz, ilçemiz bünyesinde bulunan diğer okullar ve meslektaşlarımız üzerinde, bütünleştirme uygulamalarına dair endişelerin giderilmesi, farklılıklarla birlikte yaşama duygusunun ve toplumsal aidiyetin güçlenmesi, yeni fikir ve projelere teşvik, yabancı dil ve kültürleri tanımaya özenme gibi önemli etkiler elde edilerek başlangıçta koyduğumuz hedeflerimize en üst düzeyde ulaşmıştır. Projemiz aracılığıyla okulumuz ve ilçemizde bütünleştirme eğitimine geçişin kolaylaştırılarak, farklılıkların kabulü ve saygı görmesi yoluyla toplumsal aidiyet ve mutluluğun artması gibi çok önemli bir amaca hizmet ettiğine inanıyoruz.
Adres:
8786 sokak no50 K.ÇİĞLİ/İZMİR
Telefon
0232 3762777